Zakres zadania:
Przebudowa wraz z rozbudową drogi powiatowej Nr 1411L od km 5+900 do km 8+087
Inwestycja zakładała przebudowę drogi mającą na celu wykonanie wzmocnienie konstrukcji jezdni na całym odcinku, o szerokości zasadniczej 5,50 m z poboczem bitumicznym na odcinku od
km 8+060,00 z obustronnymi poboczami szerokości 1,00 m umocnionymi kruszywem łamanym. Zjazdy indywidualne o nawierzchni mineralno-bitumicznej szerokości zasadniczej jezdni 4,00 m z obustronnymi poboczami szerokości 0,75 m. Jezdnia drogi została wykonana po istniejącej trasie z lokalnymi korektami jej przebiegu mającymi na celu przede wszystkim ograniczenie liczby załamań trasy.
Przebudowane zostało odwodnienie drogi powiatowej, poprzez wymianę istniejących przepustów zlokalizowanych w pasie drogowym oraz odcinkowe odmulenie i wyprofilowanie skarp oraz dna rowów.
Konstrukcja wzmocnienia jezdni drogi powiatowej:
Konstrukcja poszerzenia jezdni drogi powiatowej:
Konstrukcja umocnionego pobocza
Przebudowa wraz z rozbudową drogi powiatowej Nr 1412Lod km 0+000 do km 4+008
Inwestycja polegała na przebudowie drogi mającej na celu wykonanie wzmocnienia konstrukcji jezdni na całym odcinku, o szerokości zasadniczej 5,50 m z poboczem bitumicznym na odcinku
DP 1412 L od km 0+113 do 1+264 z obustronnymi poboczami szerokości 1,00 m (zawężenie do 0,5 m na odcinku od km 0+113 do 1+264), umocnionymi kruszywem łamanym. Dodatkowo wykonano chodnik w ciągu drogi powiatowej nr 1412L na odcinku 113 m.
Wykonano zjazdy indywidualne o nawierzchni mineralno- bitumicznej szerokości zasadniczej jezdni 4,00 m z obustronnymi poboczami szerokości 0,75 m. Jezdnię wykonano po istniejącej trasie z lokalnymi korektami jej przebiegu mającymi na celu przede wszystkim ograniczenie liczby załamań trasy. Poprawie uległo również odwodnienie drogi powiatowej, które zostało przebudowane poprzez wymianę istniejących przepustów zlokalizowanych w pasie drogowym oraz odcinkowe odmulenie i wyprofilowanie skarp oraz dna rowów.
Konstrukcja wzmocnienia jezdni drogi powiatowej:
• Warstwa ścieralna– gr. 4 cm,
• Warstwa wiążąca - gr. 8 cm,
• Warstwa wyrównawcz– gr. min. 2 cm,
Konstrukcja poszerzenia jezdni drogi powiatowej:
• Warstwa ścieralna– gr. 4 cm,
• Warstwa wiążąca - gr. 8 cm,
• Podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej z kruszywem– gr. 20 cm,
• Warstwę mrozoochronna z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym– gr.30 cm
Konstrukcja umocnionego pobocza z kruszywa łamanego stabilizowane mechanicznie – gr. 12 cm
Powiat Rycki uzyskał dofinansowanie na jego realizację z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w kwocie 4.913.507 zł,
Gmina Kłoczew udzieliła pomocy finansowej w kwocie 4.900.000 zł,
zaś Powiat Rycki – 2.097.548 zł.